24 de maig 2012

Nova via a la Miranda de Sant Pere

Dades generals.

- Via: “ Directa JB ” 60 m 6a (V/Ae obligat)

- Oberta: per Joan Baraldés el maig del 2012

- Zona: Montserrat. La Plantació. Miranda de sant Pere

- Orientació: Est

- Equipament: Parabolts de 10 mm

- Material necessari: 6 cintes exprés.

- Aproximació: Des de l’estació superior al funicular de Sant Joan ens dirigim a l’ermita de Sant Joan i un cop sobrepassada agafem el corriol que baixa a l’esquerra amb marques blaves. Després de caminar 5 minuts i de pujar uns metres, abans d’arribar a un collet, hem d’agafar un corriol a l’esquerra que en portarà a un llom rocós que haurem de desgrimpar per la vessant Est i ja estarem a la carena de l’agulla que volem escalar. Per arribar al peu de via baixarem per un corriol de la cara Est. total 20’

- Descens: No cal fer cap descens, ja que des del cim agafem el camí pel qual hem arribat a l’agulla.

1a. Tirada. 25 m (6a), Inici de l’escalada pujant per un tram de IV+ fins a trobar un pas desplomat equipat amb 3 parabolts. Superat aquest tram i escalant uns metres poc difícils arribarem a la R. ( 5 parabolts)

2a. Tirada. 35 m. (6a) Comença amb un tram fàcil fins arribar a un desplom assegurat amb 2 parabolts. Superat aquest 1r. desplom la via continua per una placa de bona roca d’uns 10 o 12 m. fins arribar a un segon desplom assegurat amb 3 parabolts. A continuació la paret va perdent inclinació i dificultat fins arribar a la reunió del cim ( 6 parabolts)

Fa uns quants dies, amb el Joan Asín, varem anar a escalar la via " Ramon Semir" que els germans Masó havien obert a l'agulla de la Miranda de Sant Pere. Quan l'estàvem fent em va semblar que, seguint una línia més directe, en podria sortir una via de més dificultat i força interessant. Així que vaig demanar a la Neus si em volia acompanyar i assegurar-me metre jo obria la via i, entre el divendres i el diumenge passats, va néixer aquesta nova via a la que ahir vam fer la primera repetició.

En els passos més difícils, les assegurances permeten pujar en Ae i, quan la dificultat baixa, cal escalar entre parabolts. Tot i que la via està equipada, ens pot anar bé un camalot del 2 a la segona tirada.

Ahir mateix en Guillem Aries va acabar d'obrir, uns 10 m més avall d'aquesta, una nova via equipada amb parabolts grocs. De manera que actualment la cara Est ja te 3 línies per escalar.

I si anem a l'aresta Sud/ cara Oest, també hi trobarem la via Nina del Guillem Aries.

Sortint del 6a de la 1a tirada

Un cop superat el primer desplom de la 2a tirada

Llorenç ha dit...

ep!!! caldrà buscar una tarda d'aquestes per anar a treure-hi el cap a veure com a quedat la cosa! te bona pinta!!!

blog del guillem ha dit...

Te ha sortit una bona via, felicitats.
Ahir quant ens creuarem , Jo estava fet pols.
Penso que es millor la baixada per arriba al llom per el vessant Oest, al menis es a peu pla i te estalvies la desgrimpada. Veu baixar o pujar per aquet camí ?

Ei Llorenç
A mi em va agradar i te passos a on has de tibar fort si els vols fer en lliure, jo ja hi vaig fer alguna trampa.
Guillem
Nosaltres vam baixar passant pel camí que tu has arreglat i fitat i varem pujar pel de l'altre costat a on cal grimpar. Tots dos estan bé.
Caldria netejar més el camí per arribar al peu de la via Nina.

Salut i a tibar

Mingo ha dit...

Joan fa molt bona pinta. felicvitats per l'apertura

Ja hi tenia feina aquí, tenia apuntada la dels germans Masó, ara aprofitarem més l'anada cap allà.
A la tarda no hi deu tocar el sol oi?

Gràcies Mingo.

Jaume, ara ja hi ha 4 vies a aquesta agulla, la dels Germans Masó, dues del Guillem Arias i la meva.
A la cara Est a partir de les 5 ja hi ha ombra !!

Gatsaule ha dit...

Enhorabona, Joan! Sembla mentida que encara s'hi puguin trobar espais, per aquí dalt!! I fa bona impressió, la via, llàstima que ara hi vagi poc, per Montserrat...

Anònim ha dit...

Hola Joan. Disabte varem escalar aquesta i altres de la miranda amb el Jordi Martinez, felicitats per la via esta molt ben trobada i correctament equipada, nomes comentar que el grau el varem trobar un pel diferent de com indiques a la resenya, m'explico, el primer 6a a la primera tirada correcta coincidim els altres dos el Jordi proposa, i jo coincideixo amb ell, V per el primer desplomet i V+ al del segon desplomet. Aixo del grau ja sabem que es subjectiu pero aixi ens ha semblat. Gracies per la apertura, es la millor de les seves veines, varem pasar una estona divertida.