25 de juny 2026

"L'esquellot-3"

 


Jo he retocat aquesta ressenya segons la nostra percepció subjectiva.

Avui he pujat amb en Xavi Solà i en Jordi Martínez a Berga, a cercar l'ombra a la zona de l'Esquellot.

Hem començat per les tres vies de la dreta a on la dificultat, especialment de la Tal Farràs, ens ha semblat que hi ha un pas de 6a.

Pel que fa a la via Toga, hi hem trobat força herba i sorra a les preses, fruit d'una esllavissada que hi ha hagut a sobre de la Reunió.

La darrera via ha sigut la Saratoga que l'hem fet en top rope i que en Jordi se l'ha tret neta.

A les 11 hi ha entrat el sol a la paret i hem plegat cordes i cap el cotxe.

Salut i escalar.















20 de juny 2026

vies: "Diedre" i "JCR"

 


Avui he tornat al Santuari de Corbera, aquesta vegada amb en Joanet i en Pere, a cercar vies a l'ombra per no passar la calor que estan anunciant que ens ha d'aclaparar aquests dies.

Hem començat escalant la via del diedre i un cop a dalt hem tornat a baixar caminant per posar-nos a la via JCR que està totalment a l'ombra en la seva primera tirada. 

Avui érem 4 cordades escalant en aquesta paret.

La segona tirada la fem tot anant a cercar en flanqueig la via aresta d'Espinalbet.

Vies equipades a on només en cal portar unes 15 cintes exprés.

A la zona de dalt del Santuari també hi havia unes quantes cordades fent les vies.

Salut i a escalar.






Un companya d'escalada gens agradable i que per sort l'hem vist a la R.1 sense haver-la de tocar.











                                        Els companys que escalaven a la part superior del santuari.

19 de juny 2026

vies: "Variant de les Iaies" i " via del Gall"

 



Avui he pujat amb en Jaume Serra a Corbera a cercar l'ombra i la fresca. Hem començat per la via de les Avies, per la variant Iaies, i hem pogut escalar a l'ombra. Un cop a dalt hem fet un rapel de 20m per escalar la bonica placa de la darrera tirada de la via dels Iaios.

Tornem a baixar al peu de la paret i anem fins al final per escalar la via del Gall.

Ara el sol ja picava fort al peu de via, però a mesura que hem pujat, un aire fresc ens ha acompanyat i ha fet agradable la escalada.

Totes les vies estan equipades però portar algun friend ens pot anar bé quan les assegurances allunyen.

Avui m'ha tocat fer feina de neteja ja que les pluges han fet brotar força vegetació.

Salut i a escalar




















17 de juny 2026

Vies : "Espigoladors" i " Pilichan"

 



Avui, amb en Xavi Solà, hem tornat al sòcol de roca Narieda per poder escalar a l'ombra i fugir de la calor que ja és molt forta.

La Pilar Perales em va enviar la ressenya de la darrera via que hi han obert i tenia ganes d'escalar-la.

Hem arribat i ens hem trobat que la paret encara estava un pel humida fruit de les pluges de les tardes dels darrers dies. Això ens ha condicionat una mica ja que al ser una via nova encara hi ha terra a la paret i al estar aquesta humida, com la mateixa roca, ens feia dubtar en alguns passos.

La primera tirada es fa molt bé ja que la dificultat no passa de IV+/V-.

Però pel que fa a la segona tirada la cosa canvia radicalment i els passos de 6a son difícils i els darrers 10 metres de la via trobem que la dificultat, fruit de les poques preses bones i la llunyania de les assegurances, ens han fet patir més de l'esperat.

No és una via que es pugui superar fàcilment amb A0 i cal escalar entre xapes.

Per baixar ho hem fet amb un ràpel de 60m . les cordes arriben just fins a peu de via.

Cal felicitar i agrair al Miquel a la Pilar i al Ramon per la feina feta en aquesta paret !!!!

Un cop a peu de via, i com que encara era d'hora, ens hem posat a la via Pilichan, que ja havíem fet fa unes setmanes, però que te una segona tirada molt maca, tot i la dificultat dels passos de 6a i 5c finals.

La via està equipada, amb les assegurances més properes a on la dificultat és alta.

Per baixar hem fet un ràpel de 58m.

Al nostre costat hi escalaven, en Jordi Clop i la seva companya Assumpció, la via Josep Fatjó.

Salut i a escalar.