18 de març 2012

L'Àtic de la Codolosa.

Dades generals.
- Via: “ l’Àtic de la Codolosa” 95 m V+, ( A0 / V obligat)
- Oberta: per Joan Baraldés el març del 2012-03-19
- Zona: Montserrat. Paret superior de la Codolosa
- Orientació: Sud
- Equipament: Parabolts
- Material necessari: 8 cintes exprés i algun friend petit i mitjà.
- Aproximació: Aparcarem el cotxe en els carrers que hi ha sota el dipòsit d’aigua de Collbató i prendrem el corriol marcat que ens porta a la paret de la Codolosa. Deixarem el trencall de la Codolosa a la nostra dreta i continuarem seguint les marques de color groc i blanc ( PR) que és el camí de la drecera del Fra Garí fins que, a uns 10’ de pujada, el deixarem per entrar, per la nostra dreta, a la feixa a on acaben la majoria de les vies de la Codolosa. Travessem tota la feixa i, abans que l’agulla de la Balconada ens barri el pas, veurem l’inici de la via.
- Descens: Un cop a la R.3 grimparem uns 5 metres i en flanquejarem uns 15m a l’esquerra. ( fites) allí ja hi trobarem el corriol amb les marques grogues i blanques de “la drecera del Fra Garí” que, en uns 20’, ens deixarà de nou al cotxe.
1a. Tirada. 40 m ( V+), Inici de l’escalada pujant per una placa fàcil de III amb un parabolt que ens indica l’inici de la via. Arribem a una feixa i ja agafem un mur vertical que comença amb passos de V fins arribar a un diedre a on hi trobarem els passos més difícils de la tirada. ( 8 parabolts)
2a. Tirada. 30 m. ( IV+) Comença per una placa fàcil de III, per arribar a un diedre assegurat amb dos parabolts. Superat un tram terrós per l’esquerra, la via continua per una placa a on haurem de colocar, després d’un primer parabolt, algun friend que ens assegurin els darrers 10m fins arribar a la R.2 ( 3 parabolts)
3a. Tirada. 25 m. (V+) Placa vertical, amb molt bona roca assegurada amb 4 parabolts i que ens deixarà a sota d’un desplom que superarem per la dreta d’una savina morta. Els darrers metres passen a tocar d’una zona amb roca trencada. ( 6 parabolts)
Aquesta setmana, amb l'ajut del Miquel, vaig acabar d'equipar aquesta nova via a la part superior de la Codolosa. La via permet, si l'enllaces amb alguna de les vies de la part inferior, fer una escalada de 175m i, tot i que els canvis de reunions li trenquen la continuïtat, es converteix en una integral llarga i interessant.
El descens el farem pel camí de "la drecera del Fra Garí" ( senyals de color groc i blanc de PR) que en 20 minuts ens deixarà al cotxe, i que l'agafaré a escassos 20m de la darrera reunió. Únicament haurem de pujar uns 5 m més i fer un flanqueig a l'esquerra.

A la primera tirada de la Full Equip

El Miquel a l'inici de la 2a. tirada.

Fent la 1a. tira de l'Àtic de la Codolosa

El Miquel a la segona tirada, en un diedre molt maco.

Iniciant la 3a tirada.

En els passos més durs de la 3a tirada de l'Àtic de la Codolosa

joan asin ha dit...

Enhorabona, ja anirem a fer-la, aviat.

Gatsaule ha dit...

Doncs és una bona idea, poder allargar les vies de la Codolosa! Llàstima que ara ja em quedi lluny....

Gràcies Joan! ja tornem a tenir feina!!

JAUME ORS ha dit...

no pareu !!! JO quan pugui també encara que ara estic un pel en baixa forma, moralment i fisicament ... estic al PARO i això senta malament. Una abraçada.

Gràcies pels comentaris.
ja teniu una altra opció per fer força metres d'escalada.
Jaume, ànims que aquesta mala època no durarà per sempre, i l'escalada et farà distreure de les cabòries de l'atur !!