11 de març 2013

Coll de Nargó: vies "Manelet" i "Cainejo"




Aquest dissabte volíem escalar a Roca Narieda, però veient que la paret semblava estar molt mullada, vam decidir tronar endarrere i anar A Coll de Nargó a on la colla encara no hi havia escalat cap via.
Mentre el Joanet, el Jordi i el "Xermi" feien la via Àfrica, amb el Toni ens posàvem a la via Manelet que puja a la seva esquerra.
Jo ja havia escalat aquestes vies i les recordava com a molt boniques.
Començo la 1a tirada de la Manelet i faig un A0 en el primer bolt i pujo amb un pas atlètic aquest desplom. Continuo amunt i quan ja només em falten uns 5 m per la reunió no veig el pas, tot i que ja havia escalat aquesta via un parell de vegades em falta decisió per fer-lo i baixo, deixant que el faci el Toni. Quan torno a pujar m'adono que no n'hi havia per tant... però calia fer-lo.
La segona tirada continua molt vertical i també te una pas molt finet que, per fer-lo i arribar al bolt, utilitzo l'antena i una bona tibada d'A0. L'entrada a la R.2 també te la seva conya.
La 3a. tirada és potser la més maca i tot i ser igualment molt vertical, es deixa fer molt millor.
Amb un parell de rapels baixem a peu de via.
Via equipada.
El Toni a la 1a. tirada

Segona tirada.

El Toni arribant a la R.2 i els companys a la via Àfrica.

El Vicenç " Xermi" a la darrera tirada de la via Àfrica.

Foto-cim
A continuació resseguim la paret uns 100m i anem a fer la via del Cainejo, que jo també havia fet un parell de vegades i que és força bonica.
El Toni comença fent la primera tirada i tasta les típiques canaleres que donen nom a la via, i jo faig la segona tirada que comença amb uns metres molt verticals i que a mesura que vas pujant va perdent dificultat.
Es pot baixar amb 1 sol rapel de 60m però nosaltres en fem dos per evitar problemes a l'hora de recuperar les cordes.
via equipada.
1. tirda de la via Cainejo

Sortida de la 2a. tirada



4 comentaris:

joan asin ha dit...

Ei escalada de caire esportiu..."apretant"

ramon ha dit...

Joan B : per a la propera visita a la Paret del Grau, m'agradaria recomenar-te la Peti qui Peti, 3 llargs totalment equipats ( un pas de 6b al 3er llarg) que es pot negociar amb un bonic A0 o utilitzar l'antena. Segu que us agradará.
Salutacions

ramon (maneironsclimb)

Joan Baraldes ha dit...

Ei Ramon,
Aquesta via ja l'he feta i tens tota la raó, La Peti qui Peti és una molt bona via que val la pena escalar.

Salut i a escalar

Jaumegrimp ha dit...

Aquestes vies de caire esportiu fan suar!! jo a Coll de Nargó li haig de donar una segona oprtunitat o ella a mí, que aquí és on em vaig lesionar...
caldrà anar-hi i disfrutar d'aquest calcarti on tibar de valent.