13 de gen. 2014

Via " Adéu Espanya"

Avui dissabte hem tornat a Malanyeu i, mentre el Jordi i el Joanet feien la via Àngel Borràs, que ja te la darrera tirada equipada i per tant arriba fins el cim, amb el Toni hem acabat la via que estàvem obrint a Malanyeu.

La via te 4 tirades amb una dificultat general de Vº i amb alguns passos de V+ que trobarem  prou assegurats com per fer en A0. La R.3 aprofita la R.3 de la via dels Senzills i continua recte per un esperonet per després flanquejar clarament a l’esquerra.

La roca és molt bona en general excepte la darrera tirada a on caldrà controlar-la una mica.

Dades generals.

- Via: “ Adéu Espanya ” 120 m V+,  (V obligat)

- Oberta:  per Joan Baraldés i Toni Alarcón el gener del 2014

- Zona: Malanyeu. Paret del Devessó

- Orientació:  Sud

- Equipament: Parabolts, ponts de roca i bagues

- Material necessari: 10 cintes exprés. Algun friend petit i mitjà i els tascons ens seran útils per millorar les assegurances en els trams a on allunyen.

- Aproximació: Des de l’aparcament del camp de futbol cal seguir la pista que baixa direcció a l’església i seguir-la fins que després d’1Km arriba a la tanca d’entrada d’una casa, allí prendrem un corriol que puja a la nostra dreta al costat d’un torrent, i que ens farà guanyar uns 40 m de desnivell, planejarem per un bosc i baixarem a creuar una riera i, amb una curta pujada, ja estarem a peu de les vies.  L’inici de la via es troba abans d’arribar a un  característic munt de roques de color blanc que hi ha a l’esquerra de la paret, Total 15 minuts.

1a. Tirada. 30 m ( V+),  6 parabolts i dues bagues en arbres.  Iniciem la via ajudant-nos d’un arbre i anem pujant cercant, entre la vegetació, els trams de roca que ens permeten pujar fins la R. amb bona roca. La tirada està força quipada però el camalot del 2 ens anirà bé per assegurar-nos abans d’entrar a la R.1. Algun pas pot resultar-nos difícil i arribar al V+ si no sabem trobar les preses amagades.

2a. Tirada. 30 m ( V+). 4 parabolts. Sortida molt tècnica per després anar a cercar una fissura que hi ha a l’esquerra i que assegurarem amb friends. Continuem amb tendència a la dreta a cercar un tram de roca excel·lent fins que la vegetació de dalt obliga a fer un flanqueig a la dreta per cercar el millor pas per entre la vegetació i arribar ja més fàcilment a la R.2

3a. Tirada. 30 m (V). 2 parabolts, 2 ponts de roca i una baga a un arbust. Tram de paret amb molt bona roca i en el que caldrà escalar concentrat ja que hi ha poques assegurances.

4a. Tirada. 30 m (V+). 1 pont de roca, 2 bagues i 1 parabolt. Sortim de la R.3, compartida amb la via dels Senzills, per un esperonet i veient a la nostra dreta la darrera tirada de la via Àngel Borràs. Flanquejarem clarament a l’esquerra per anar a un pany de roca a on farem un pas molt atlètic assegurats per una baga en un arbre, i anirem a cercar la darrera placa de roca que ens porta, ja per terreny fàcil, fins arribar al cim.

Descens: És poden aprofitar els rapels de les vies veïnes, la “Senzills” 12/14m a la dreta o la “Badalona” 4m a l’esquerra.
Nosaltres des de la R.4 hem fet 1 rapel de 25m fins la R.3, un de 25m fins la R.2 de la via dels Senzills i un de 55m fins a peu de via.
 Equipant la 1a. tirada

El Jordi i el Joanet a la R.2 de la via Àngel Borràs.

Equipant la 2a. tirada.

El Toni posant el segon i ultim bolt de la 3a. tirada. No li va agradar això de fer equilibris amb el trepant !!!

Equipant la 4a. tirada.

Els companys fent la darrera tirada de la via Àngel Borràs que en aquest tram puja aprop de la nostra.

Foto-cim dels equipadors.

joan asin ha dit...

Ei enhorabona, fa bona pinta haurem d'anar-hi.

La poso a la llista Joan, pel que expliques serà divertida.

Ei Joan i Jaume,
Estic força segur que us agradarà, però ja m'ho direu quan la feu.
Joan, ja veus que t'he fet cas i no hi ha massa parabolts. Hauràs de portar alguns friends i escalar .

Amadeu ha dit...

Felicitats!
Ja frisso per repetirla...
Agraeixó l'esforç fet per a reduir els parabolts posats, no es una via trad, peró tampoc es una cosida, almenys aixó sembla per la descripció.
Comparteixo l'opinió expresada altres vegades per en Gatsaule: el millor es baixar caminant.Més maco i més rapid.
Amadeu

Ei Amadeu,
I jo ja espero els teus comentaris quan l'hagis fet.
Jo, ara que he acabat aquesta via, aniré a fer les dues ultimes que tu has obert per poder-te'n donar la meva opinió.
Pel que fa al descens, estic amb vosaltres que fer-ho caminant és més maco, però més ràpid no ho se pas...

Gatsaule ha dit...

Aquesta té bona pinta, i el nom promet!! S'haurà d'anar a veure...

I per suposat que caminant és més ràpid!!

Ei Joan,
Ara fa temps que no baixo caminant i no puc discutir-ho, potser teniu raó.
La propera vegada jo baixaré caminant i el company fent rapel i així sabrem qui arriba abans.

Unknown ha dit...

Hola, sóc l'Eugènia Pagès, dissabte vam fer la vostra via, em va agradar molt, però en alguns llocs vaig patir, era difícil.
És molt maca.

L'autor ha eliminat aquest comentari.
Unknown ha dit...

És una via molt maca però una mica difícil. Com difícil serà dir adéu a Espanya!!! Esperem aconseguir-ho.

Roc Pagès Cañellas

Amadeu ha dit...

El dissabte vaig anar amb els nanus a coneixer la nova via.Amb el fred i el desentreno el primer llarg em va costar força. Pocs forats i pocs peus, es més V+ que V.Es un llarg ferèstec. La continuaciò ès més amable i agradable i el tercer llarg una delicia amb ponts de roca de miram i segueix. Al darrer llarg i veient fressat sota l'alzina, varem obviar l'esperonet i empalmarem amb la darrera placa, curta peró maca on hi ha un parabolt.Via guapa!!!

Amadeu

Moltes gràcies família Pagès.
La veritat és que m'ha agradat molt que els primers repetidors de la via hagueu sigut vosaltres i que us hagi agradat, és tot un honor rebre el vist i plau dels "amos" de la zona.
Amadeu, a la tercera tirada hi caldria algun pont de roca més però no hi va haver manera de trobar-lo.... i llastima que no fessis els primers metres de la 4a per l'esoperonet perquè és prou maco i quan el deixes,te un pas de flanqueig molt interessant que dona color a la tirada.

Moltes gràcies pels vostres comentaris.

Anònim ha dit...

Hola Joan, Ha estat un plaer poder fer una de les primeres repeticions d'Adéu Espanya i, encabat, saludar-te. Hi hem vingut amb en Quim Gil, i ens agradat molt. No és una via sobreequipada, com altres de la zona, i això li dona un plus d'emoció. Per completar la jornada hem fet la Integral Farigola, la primera part de la qual també s'ha de treballar una mica. Quan en Jordi Martínez llegeixi aquest post, segur que em malaïrà els ossos, perquè va ser ell qui m'hi va engrescar i, al final, no ha pogut venir.
Josep Santasusana
P.D. Joan: a veure si quedem un dia. Jo visc a Navàs, ben apropet de Sant Fruitós.

Hola Josep,
Me'n alegro molt que us hagi agradat la via, així la feina d'equipar-la es veu recompensada.
Si em passes el teu telefon i el mail podem quedar per escalar algun dia d'aquests.

Anònim ha dit...

Hola Joan,
Aquest és el meu correu-e: