25 de set. 2018

Via " Badalona" a la paret de Cabirols

El dissabte el Pany ens va proposar anar a escalar aquesta via que havia obert ell i en F. Suñol l'any 2.000, ara fa 18 anys, i que encara no havia repetit.
La via estava equipada amb espits i pitons i en Pany en volia reforçar o renovar les assegurances d'alguns passos, així que el Jordi, el Joanet, en Pany i jo ens varem dirigir per la massificada carretera del Pedra, plena de boletaires i excursionistes  fins aparcar a sota el refugi Estassen i començavem a fer l'aproximació al peu de via suant de valent a causa de la forta pujada per la tartera i la calor que va fer. El camí coincideix amb el de la gran clàssica  i repetida Civis Genis i únicament se'n separa un cop arribes a prop de la paret. Llavors cal anar a la dreta i continuar pujant tot grimpant per un arc molt marcat.
La via te 7 tirades però pot ser perdedora, com tota la cara Nord del Pedra, i a vegades pots fer reunions intermitges si no veus clar per on arribar a la següent reunió, a on sempre hi trobarem 2 espits.
La via ara ha incrementat els punts d'assegurances amb uns quants pitons més i 11 parabolts repartits entre totes les tirades. Tot i així encara trobarem passos exposats, principalment a la 6a. tirada, la més perdedora de totes si no interpretes bé la ressenya. Cal pujar per una fissura- diedre i, un cop superada, trobarem un pitó i llavors cal anar clarament a l'esquerra, intuint el camí fins a trobar un pito que ens fa veure que anem bé.
Una via en la que hi trobem trams de roca trencada a la 1a. i 4a. tirades, trams fàcils i trams molt difícils que ens faran escalar o tibar de les cintes.
Pel que fa a la dificultat de la via en la majoria de tirades hi trobarem passos que superen el V que marca la ressenya i poden arribar al V+ i 6a.
Material: amb 12 cintes exprés i un joc de friends en tindrem prou.
Descens: el farem caminat, no te pèrdua ni cap dificultat, mentre baixem ens anirem dirigint a la dreta fins a trobar el camí de la tartera.

Arribant al final de la tartera...per arribar al peu de via haurem de pujar grimpant per la diagonal que va a la dreta i que està a l'ombra.

Suats i cansats ens preparem per iniciar la via.

la 1a. tirada ja ens ensenya com anirà la via i la roca.

A la R.3 hi trobem rovellons.

El Pany iniciant la 4a. tirada...amb roca trencada a controlar

En Pany iniciant el diedre-fissura de la 6a. tirada.

En Jordi arribant a la reunió

En Pany encarant els darrers metres de la via.