24 de gen. 2022

via " Escaladors bucólics"

Atenció amb els rapels, el 19 de novembre del 2022 un escalador ha tingut un accident mortal al rapelar. Cal fer un nus al final de les cordes per evitar accidents.

Aquest diumenge torno a Vilamala amb en Pany per obrir una via nova, aquesta vegada a la cara sud, una línia que, com les altres l'haurem de rapelar per començar a escalar. Amb 5 tirades de 30m ens porta des del fons de la canal fins a l'inici dels rapels.

La via està equipada i els rapels son de 30m, per tant es poden fer amb una corda de 60m. a les reunions caldrà deixar-hi un mosquetó que recuperarem a la pujada.

La via te trams fàcils, en concret la segona tirada i la darrera, i altres a on haurem d'escalar. En general una via de IV/V amb algun pas puntual de V+ no obligat a la tercera tirada.

Un retol de fusta penjat en una sabina ens indica que la línia de rapels comença uns metres mes avall. Compte amb les relliscades per arribar-hi, terreny fàcil però cal anar en compte.

Uns metres a la nostra esquerra, mirant a la pendent, hi comença la línia de rapels de la via Llamp de llamps.

Obrint els primers metres de la via que surt del fons del torrent, amb un bon peu de via.

Ja al sol, obrint la 4a. tirada.

Manel&Ita ha dit...

Bona feina!! hi haurem d'anar quan passi una mica el fred.

Com diuen els companys, hi tenim prou feina a Vilamala, entre vosaltres i el Lluís....

Si encara no heu fet la via Bages, us la recomano.
Aquesta com podeu veure a la ressenya és molt més fàcil tot i que és maca.
salut i a escalar

Parce ha dit...

Més del Joan que de meves.
Joan, amb tot el 'carinyu', afluixa el ritme company. 5 vies en mig any potser ja és abusar, que després ens passa el mateix que a Busa. (I deixa espai entre vies que a la paret de la pluja ja comencen estar massa apretades, no?)
Vinga va.

Parce

Gatsaule ha dit...

Joan, ahir la vam anar a fer. T'he de dir que la vam gaudir molt, buscàvem una via senzilla i de bon fer en un entorn tan bonic com Vilamala, i reconec que és el què vam trobar.
Només un parell de coses, penso que el grau està massa sobrevalorat (i t'ho dic ara que estic en baixa forma...), no vam trobar cap pas de V al primer llarg, ni de V+ al tercer. No vull entrar en discussions de grau, eh, t'ho dic només perquè la ressenya enganya una mica amb el què realment et trobes. També penso que el segon llarg, el que no té cap expansió, és sobretot Iº i algun pas de IIº.
Però el més important és que en el segon ràpel de baixada, amb una corda de 60 m no arribes a la reunió. Vam haver de fer-hi un ràpel curt des del primer parabolt... I em vaig fixar que tant el tercer llarg, que volta cap a l'esquerra, com el quart (el del ràpel curt) fan més aviat 40 metres de recorregut.
Enhorabona per la feina, tornarem aviat a conèixer les altres.

Hola Joan
Me'n alegro que us hagi agradat la via tot i que és senzilla i fàcil.
Tens raó pel que fa al grau però no es veu igual quan estàs obrint, portant el pes del material i amb la roca sense sanejar , que quan la repeteixes amb les assegurances posades i la roca sanejada.
Nosaltres, per baixar a peu de via vàrem fer-ho amb dos rapels de 60 i un de 30, per tant si que arribes a les reunions.
Segur que les altres vies les trobaràs més difícils i mantingudes.
Gràcies pel teu comentari.
Salut i a escalar

Anònim ha dit...

Bones, la vàrem fer aquest dilluns, el lloc fantàstic!! Jo recomanaria baixar assegurat a buscar la primera reunió, està descompost i és exposat sinó....