22 de febr. 2024

vies " Vilarrubies/Vilaseca - i Apia"

ressenya del Manel&Ita

Avui , amb en Jordi Martinez, hem conegut una nova zona d'escalada a la Pobla de Claramunt. Per arribar-hi hem seguit les indicacions que trobem a la ressenya del Manel &Ita que veureu en l'enllaç de dalt.

Hem fet les dues vies, començant per la més dificil, la via Vilarrubies /Vilaseca i continuant per la via Apia. Per baixar a peu de via tardarem tan sols 5 minuts per la canal de la dreta mirant la paret. Unes cadenes i corda fixa ens ajuden a desgrimpar una zona més vertical.

Les vies estan equipades per algun friend ens anirà bé per millorar-ne la seguretat o ajudar-nos a fer algun pas.

La via Vilarrubies /Vilaseca comença amb una tirada prou maca, amb passos de V+/V i uns 25m fins la R.1.

La segona tirada és de 15m i ens saltem una reunió intermitja. Comença amb uns passos molt difícils i desplomats, per continuar per una fissura amb excrements d'aus que la fan relliscosa i difícil.

La 3a. tirada és molt vertical i extra plomada. Nosaltres l'hem fet a base de A0 i jo amb algun pas d'estreps.

La via Apia, te dues tirades de 30m.

La R.1 es fa en un únic parabolt de 12mm que es pot complementar amb un friend petit. · m a l'esquerra hi ha una reunió que es veu nova i que et permet sortir escalant una placa vertical assegurada amb 2 parabolts, per després continuar per la línia de la via Apia.

Uns metres mes amunt una placa molt maca assegurada amb 4 parabolts ens porta a la xemeneia final. Aquí en Jordi ha abandonat la línia de la via i ha fet un flanqueig fàcil a l'esquerra fins trobar un parabolt que assegura una fissura molt vertical i difícil que també porta a la R.2 del cim.

En resum una zona amb moltes vies i on la roca es una mica sospitosa tot i que es prou bona.

Esplanada a on aparquem el cotxe, ja podem veure la fita que ens marca el corriol de pujada i la paret a on escalarem.

la via Vilarrubies /Vilaseca

Primera tirada.

Un cop superats els passos difícils de la sortida de la R.1.

Inicis de la 3a. tirada.

Passos desplomats i molt difícils.

La via Apia

Primera tirada.

Bonica placa de la segona tirada.

La Pobla de Claramunt amb el seu bonic castell.

sergi ha dit...

El primer llarg de la Via Vilarubies-Vilaseca va mes a l'esquerra pel diedre . Nosaltres no el vem fer el dia que tocaba per raons diverses, pero es recte, elegant i retroequipat.
Salut amic

Joan Baraldés ha dit...

Hola Sergi,
I quina via és la que hem fet?
Joan Baraldés

sergi ha dit...

Bones. El primer llarg es una variant entrada.Pero no queda clar quina es . Tota informació queda perduda i trepitgada per vies esportives. La original va pel diedre xemeneia a l'esquerra i es ben difícil.Salut mestre

I el segon llarg de Àpia tampoc va per aqui per la placa. Si et fixes be a la ressenya quan arribes a la sabina marxa a la dreta per un diedret molt maco.

Gràcies per la informació Sergi.
La veritat és que costa saber en quina línia estàs escalant al no haver-hi els noms a peu de via.
Salut i a escalar

Enhorabona per la descoberta Joan i Jordi, Els mollons és una zona d'escalada molt local que la gent d'igualada s'estima molt com els Vallesans Sant Llorenç. Jo tan sols hi he escalat una vegada acompanyat del Carles Olivella que ell sí que ho coneix molt.