1 de jul. 2011

Aresta Peyreget, Midi D'Ossau

L'ascensió als 2 pics principals del Midi te pocs trams d'escalada i aquests no son difícils. Això, tot i que li resta compromís a l'activitat, et permet fer una sortida divertida i molt recomanable per conèixer aquesta impressionant muntanya quan el temps no és del tot segur per fer vies més importants i difícils.

Material: 6 cintes expres, bagues llargues, tascons i friends

Aproximació: Des del Refugi de la Pombie, cal anar a buscar el coll de Peyreget, a on hi arribarem en una hora aproximadament. Un cop allí es trenca a la dreta i es puja per la carena fins que la vessant de la muntanya guanya verticalitat i has d'anar grimpant a un costa i a l'altre de l'aresta, tot seguint fites que et porten per trams aeris i descompostos que, sense ser difícils, et fan anar molt en compte.

De fet no ens caldrà encordar-nos fins arribar a un collet que hi ha abans d'arribar al pic petit del Midi. Aquests darrers metres s'escalen per unes plaques de roca compacte i molt fisurada per l'aigua.

Un cop fet aquest primer cim, es baixa per la dreta d'una canal en direcció al coll que separa els dos pics, fins que uns metres més avall entrem a l'esmentada canal per trobar una instal.lació de rapel que, amb uns 50m, ens deixara molt aprop del coll.

Travessarem el coll i ens adreçarem a la paret del pic gran per iniciar la part d'escalada pròpiament dita de la via. Haurem de superar unes plaques inclinades cap a l'esquerra a on hi trobarem 3 o 4 assegurances. Uns passos verticals i aeris, però no massa difícils, ens conduiran a una canal/diedre a on farem reunió. Per aquí anirem guanyant metres fins arribar a unes terrasses superiors a on continuarem, ara ja grimpant, paret amunt. Més endavant trobarem algun tram més vertical que ens farà tornar a encordar-nos, sense però que sigui gaire difícil.

I així, ara grimpant, ara escalant tram fàcils, arribarem al cim del grand pic del Midi, a on trobarem a la gent que puja per la via normal, que és el camí que nosaltres farem servir per baixar i fer així la travessa de tota la muntanya.

A la baixada passarem pel costat d'una creu metàl·lica que indica l'inici dels tres trams que estan equipats. Aquest primer tram és força fàcil i es pot desgrimpar sense problemes. Només els dos darrers que trobarem, que son el primer i segon que troben els que pugen per la via normal, son realment delicats i verticals, i és millor fer-los amb rapel.

Fet aquest darrer rapel, un camí carener et porta al coll de Tentes i d'aquí al refugi de la Pombie, passant per sota de les grans parets del Midi.