15 de maig 2012

El Ports: Punta Falconera. via "Take a Pebble"

Aquest dissabte, dins del marc de la trobada d'escaladors, amb el Joan Prunera baixem als Ports a fer una via que estigui encarada l'Est, ja que ens hi posarem a la tarda i cerquem l'ombra. La via escollida està a la Punta Falconera i sembla fàcil i ràpida. El nostre problema va ser que varem arribar abans del previst i amb les ganes d'escalar que portàvem, després de 3 hores de cotxe, ens apropem a la paret a les 2 del migdia i fem tota la via al sol, i quan arribem al cim l'ombra ja tapava la meitat inferior de la via !!!. ( som uns ganes i ens rostim el clatell )

La via te una aproximació molt ràpida i un descens fàcil.
Per arribar-hi aparcarem el cotxe a la zona que hi ha a sota del camí asfaltat que des de la carretera ens porta a la Franqueta ( 7'5 km). Sortirem seguint la pista ampla i deixarem a la dreta el corriol que va cap a les Moles del Dom, ja que nosaltres hem de creuar el riu per aquesta part alta dels estrets i un cop creuat el riu, continuarem uns metres com si anéssim en direcció contraria als estrets, fins a trobar el corriol que baixa de la Franqueta i, seguint-lo ara si a la dreta, passarem per sota de la paret.

La via és fàcil i la roca força bona. Cal portar algun friend perquè els parabolts allunyen força.
L'inici de via el podem fer a l'alçada d'un pi solitari o lligats al primer parabolt de la via.

A la tercera tirada, quan ja hem fet uns 30 m, la paret es posa vertical i despres d'una parabolt, cal continuar flanquejant a la dreta per pujar per una canal fàcil. A sobre del parabolt esmentat hi ha una fisura amb un clau que pertany a una altra via i que et permet fer una variant amb un pas exposat de V+.
Jo vaig fer aquesta variant i, com que no volia exposar-me a una caiguda, vaig fer servir una antena per caçar el clau que hi ha a la fissura. Tot seguit vaig montar una reunió en una savina perquè em va semblar que les cordes tindrien massa rossec si continuava fins a la R.2.

Aquesta és una via fàcil i ràpida que es posa interessant en els darrers metres de la 2a tirada i en el mur de la tercera tirada.

El Joan Prunera iniciant la via

Sortint dels passos difícils de la variant de la 2a tirada.

Arribant a la R.3

Un merescut i refrescant bany als estrets d'Arnes després de la calorada que vam patir !!

Llorenç ha dit...

Bones !! divertida via! però millor fer-la al tard! je je ej! i no posar-s'hi a les 14:00!!!! que en sou de valents! el pas del clau, segons la piada dels francesos que el van obrir es IV+...je je je... ni tant pot ni massa! es un pas molt tonto...no caiguis!
mira que estaveu sols a aquelles hores!

Ei Llorenç,
Ens varem torrar com un parell de patates !!
El pas de la 2a tirada deu ser de V, però l'exposició de la caiguda em sembla que li dona un plus !