30 de des. 2012

La volta a Montserrat en btt

Feia temps que volia fer la volta en btt a Montserrat i ara, que estic de vacances i s'apropen dies de moltes fartaneres, em va semblar que era un bon  moment per fer-ho.
Amb la Neus vam anar a Monistrol i varem començar la ruta resseguint el riu Llobregat per un camí planer i molt maco que ens porta fins a la Puda, una font i les runes d'un antic balneari a tocar de la carretera. Fem uns metres per la carretera i agafem una pista asfaltada que en pujada ens porta fins l'inici d'una pista de terra que ens farà serrar les dents i pedalar fort per unes pendents molt fortes. Un cop a dalt la carena deixem el camí que portàvem i baixem per un camí carreter en mal estat que ens portarà a unes pendents molt dures que fem empenyent la bici. Una mica més endavant arribem a un mirador excepcional de Montserrat a on hi fem un most i jo ho aprofito per fer fotos de les parets del Serrat de les Garrigoses i el dels Monjos.
Continuem la ruta passant pel bonic casc antic de Collbató, a on hi parem a omplir les cantimplores, i tot seguit ens dirigim a la Vinya Nova, Can Jorba i finalment can Massana, on una pujada final molt forta ens fa empènyer uns metres la bici.
La baixada la fem tota per la carretera per poder tornar més dora a casa a dinar i deixem per un altre dia el baixar per pistes forestals que ens evitin l'asfalt, tot iq ue resseguir la cara Nord de Montserrat és trealment interessant tot i que sigui per la poc transitada carretera que porta al Monestir.

Ha sigut una ruta d'uns 40 Km i uns 1.000 m de desnivell acumulat.