9 de des. 2012

Poker d'activitats

Aquests 4 dies del pont volíem fer 4 activitats diferents, el dijous havíem d'anar a fer senderisme pel Montseny, el divendres una via ferrada a la Morera del Montsant, el dissabte una esquiada a la Cerdanya  i el diumenge una pedalada en btt pels voltants de Cervera.
Finalment hi ha hagut algun imprevist que ens ha portat a fer petits canvis, però han estat 4 activitats ben diferents que ens han ocupat un llarg cap de setmana, i mentre d'altres celebraven la caduca Constitució, nosaltres descobríem nous racons de les 4 províncies del nostre país, una preciosa Catalunya, que ben aviat serà independent !!

Senderisme pel Montseny. (Barcelona)

Deixem el cotxe a l'aparcament de la font de Passavets que hi ha 1km abans d'arribar a Santa Fe. El camí puja fins el Turó de l'Home per entre faigs i avets i careneja suaument per arribar a les Agudes. A la baixada passem per la font de Briançó i més avall podrem veure plantes de boix grèvol de 10 mts. d'alçada.
Caminada molt fàcil a on farem uns 650 m de desnivell acumulat i que ens permetrà, si el dia és clar, gaudir d'unes vistes esplèndides de mitja Catalunya.
Trobareu el Track a Wikiloc

Pujant envoltats de faigs al Turó de l'Home

Arribant al Turó de l'Home

Al cim del Turó de l'Home, amb les Agudes al darrera.

Resseguint la carena fins les Agudes

Al cim de les Agudes

Camí equipat a la Morera de Montsant . ( Tarragona)

La nostra intenció era fer la via ferrada que hi ha a la Morera del Montsant, però quan vam arribar al punt on el camí es desvia per anar a l'inici de la via ferrada, un cartell ens advertia que per motius de seguretat la via està clausurada !!
Així que sense pensar-nos-ho gaire, vam continuar el camí per pujar fins la carena del Montsant i arribar al mateix punt a on haguérem anat pujant per la ferrada. Un cop allí decidim baixar pel camí dels Barrots, un camí molt aeri amb trams equipats que fa de molt bon baixar i que ens permet tornar a la Morera després d'haver fet una excursió de 3h i 600 m de desnivell acumulat molt bonica i recomanable.

Inici de la caminada. Anem a cercar la ferrada....

El camí ressegueix les parets del Montsant

A la carena del Montsant el fort vent ens fa abrigar

El camí està molt ben senyalitzat.

La baixada pel Grau dels Barrots

Pas encaixonat entre les parets

Tram equipat amb "grapes"

Esquiada a la Massella. ( Girona)

Aquesta activitat ha estat la més "turística" i alhora la més dura, ja que el fort vent que bufava al Pirineu ens donava una sensació de fred molt elevada.
Aquesta ha sigut l'única activitat en la que hi hem participat tota la família i, només per això, ja valia la pena treure´s la mandra de sobre i anar a fer el turista envoltats de molta gent a les pistes de la Masella.

Pedalada pels voltants de Cervera. ( Lleida)

A Wikiloc hi trobareu el track d'aquesta ruta de 37 km i uns 700m de desnivell acumulat.

Sortim del Centre d'Acollida Turística de Cervera ( al costat de la comissaria dels Mossos) a on hi trobarem serveis, bar/restaurant i informació de Cervera i de la comarca.
La ruta passa per trams asfaltats i per pistes molt bones i podrem veure castells molt ben conservats i pobles medievals d'una bellesa extraordinària.

Pels carrers de Montfalcó murallat

Refugi antiaeri de Pujalt

carretera gebrada !!

Per la plana de la Segarra

castell de Malgrat

Poble de Malgrat

Sant Ramon

Després d'una tongada de pluges, la Segarra també verdeja !!