17 de nov. 2014

via " Directa Carla Alarcón"

Ubicació de les vies de la zona.

Us explicava la setmana passada que amb el Toni havíem començat a obrir una entrada directa a la via Carla, i com que només ens faltava una tirada per acabar-la, aquest dissabte hi varem tornar per poder-la enllestir definitivament.
Vam repetir les dues primeres tirades ja obertes i ho aprofitàvem per sanejar la línia de preses inestables i canviar algun pont de roca. Un cop arribats a la R.2 de la via Carla, que és comuna amb aquesta via i l'únic lloc a on coincideixen, vam començar a equipar la continuació per una placa que surt a sobre mateix, mentre que la via Carla continua per una fissura a la dreta de la reunió. Aquest tram ofereix una roca molt bona però tenia molta vegetació a sobre que ens barrava el pas i que va requerir molta estona de feina per netejar-la. La tirada continua per un tram una mica trencat per tornar a agafar molt bona roca i desviar-se uns metres a l'esquerra de la via Carla per tal que sigui completament diferent.
La via acaba fent una reunió en una sabina de la cresta entre la Via Carla i el rapel de la via Carla.
El descens el podem fer pel rapel de la via de la Carla, o bé, ara que hem sanejat la línia, des de la reunió original de la via de la Carla i tenim així una nova l'ínia de ràpels que pot anar bé per no coincidir amb altres cordades que repeteixin alguna d'aquestes vies.
Esperem que us agradi aquesta nova via que està assegurada amb nombrosos ponts de roca, bagues en sabines i en la que només hi trobareu 2 parabolts a la 3a. tirada.

Repetint la primera tirada i sanejant la via de preses inestables.

El Toni iniciant la 2a. tirada per dins una marcada fissura que supera un desplom.

Equipant els metres inicials de la 3a. tirada. A sobre encara amb la vegetació que vam haver de netejar per poder passar.

El Toni equipant el segon tram de la 3a. tirada i  a la seva dreta una cordada ( l'Anselm i la Gloria de Sabadell) escalant la via Carla.

La via te 3 tirades, sent la primera i la tercera les més maques, amb una dificultat de V grau tot i que algun pas potser podríem donar-li V+. La via només coincideix amb la via Carla original a la R.2.

Dades generals.

- Via: “ Directa Carla Alarcón ” 90 m V/V+  (V obligat)

- Oberta:  per Toni Alarcón i Joan Baraldés el novembre del 2014

- Zona: Malanyeu. Paret del Devessó

- Orientació:  Sud

- Equipament:  ponts de roca i 2 parabolts

- Material necessari: 10 cintes exprés. Un joc de friends i els tascons ens seran útils per millorar les assegurances en els trams a on aquestes allunyen.

- Aproximació: Des de l’aparcament del camp de futbol cal seguir la pista que baixa direcció a l’església i seguir-la fins que després de 300m un pista amb senyals de PR ens fan baixar a l’esquerra fins a creuar el torrent per un pont de fusta, allí prendrem un corriol que puja per passar per sota d’una casa. Un cop allí tenim l’opció de seguir les senyals grogues i blanques del PR i baixarem a creuar una  segona riera, sovint seca, i amb una curta pujada ja estarem a peu de les vies.  El peu de la via es troba al costat mateix de la via de la Carla, Total 15 minuts

1a. Tirada. 30 m ( V) , Mur vertical amb bona roca. Equipada amb 7 ponts de roca i 2 bagues. A la nostra esquerra hi ha una via d’una sola tirada equipada amb parabolts.

2a. Tirada. 30 m (V), Sortim de la R.1 de la via anant a la dreta per escalar un desplom per dins d’una fissura. Uns metres més amunt trobarem un pas molt vertical amb bona presa i a continuació , ja per terreny fàcil, on els ponts de roca ens indicaran per on continuar arribarem a la R.2 comuna amb la via Carla.

Trobarem 1 pont de roca i bagues.

3a. Tirada. 30 m (V/V+) L’inici d’aquesta tirada és la que te la millor roca de la via. Els primers metres son verticals i pugen propers als parabolts de la de la via  de la Carla. A continuació fa un flanqueig a l’esquerra a cercar unes fissures que ens permetran escalar el mur final que torna a ser molt vertical i bonic d’escalar. Trobarem 2 parabolts, 3 ponts de roca, i diverses bagues i podrem reforçar-ho amb friends. En els darrers metres cal cercar la fissura de més a l’esquerra a on hi ha una baga en un boix. La R.3 la farem en una sabina de la cresta.

Descens: El farem aprofitant els ràpels de la via de la Carla. Si portem cordes de 60m és aconsellable fer 3 ràpels de 30m tenint en compte que el darrer no el podem fer des de la R.1 sinó que l’haurem de fer per l’alzina que hi ha 5m a sota de la reunió.

Amadeu ha dit...

Hola, aniré a repetir-la aquest pont de la Puríssima.Anirà bé ja que la part de dalt també em falta.
Es veu guapa!
Salut
Amadeu

Hola Amadeu, Ja em diràs si t'ha agradat.