9 de des. 2014

Via Independència.

Les dues darreres visites a Malanyeu ens han permès obrir una nova via que pinta força bé. La via, que està molt aprop de la via "Adeu Espanya" que ja varem obrir fa uns mesos, es diu via " Independència" i te un estil força similar. La via està quipada amb algun parabolt i uns quants ponts de roca i bagues, i per repetir-la ens caldrà portar un joc complert de friends per assegurar alguns passos de la segona i tercera tirades.
La R.3 la farem en un arbre de la cresta cimera i pel descens aprofitarem les instal·lacions de la via Epirimountains, o de la Badalona si la primera està ocupada.
Mentre nosaltres acabàvem d'equipar i netejar aquesta via, el Jordi i el Joanet feien la via Epirimountains i tot seguit la 1a. repetició de la Independència, i que van valorar molt bé.

Dades generals.

- Via: “ Independència ” 95 m V+,  (V obligat)

- Oberta:  per Joan Baraldés i Toni Alarcón el desembre del 2014

- Zona: Malanyeu. Paret del Devessó

- Orientació:  Sud

- Equipament: Parabolts, ponts de roca i bagues

- Material necessari: 12 cintes exprés. Algun friend petit i mitjà i els tascons ens seran útils per millorar les assegurances en els trams a on allunyen.

- Aproximació: Des de l’aparcament del camp de futbol cal seguir la pista que baixa direcció a l’església i seguir-la fins que després d’1Km arriba a la tanca d’entrada d’una casa, allí prendrem un corriol que puja a la nostra dreta al costat d’un torrent, i que ens farà guanyar uns 40 m de desnivell, planejarem per un bosc i baixarem a creuar una riera i, amb una curta pujada, ja estarem a peu de les vies.  L’inici de la via es troba abans d’arribar a un  característic munt de roques de color blanc que hi ha a l’esquerra de la paret, Total 15 minuts

1a. Tirada. 30 m ( V+),  4 parabolts i 6 bagues en ponts de roca i boixos.  Iniciem la via per una fissura i anem pujant cercant els trams de roca amb millors preses fins a un desplom molt fi a on ens caldrà cercar bé els forats o tibar de cintes. La tirada està força equipada però un alien petit ens anirà bé per assegurar-nos abans d’entrar a la R.1. Algun pas pot resultar-nos difícil i arribar al V+ si no sabem trobar les preses amagades.

2a. Tirada. 30 m ( V+). 4 parabolts i 8 bagues en ponts de roca. Sortida per una placa per després anar a cercar una fissura que hi ha a l’esquerra i que assegurarem amb friends. Continuem per la fissura fins que la vegetació de dalt obliga a fer un flanqueig a la placa de l’esquerra amb uns passos força tècnics, per a continuació arribar ja més fàcilment a la R.2

3a. Tirada. 35 m (IV+). 1 parabolt, 2 ponts de roca i dues bagues en arbres. Tram de paret amb algun tram de roca trencada i en el que caldrà escalar concentrat ja que hi ha poques assegurances.

Descens: És poden aprofitar els rapels de les vies veïnes, la “Epirimountains” 10m a l’esquerra o la “Badalona” 10m a la dreta.

Escalant la primera tirada, que ja havíem obert dues setmanes abans. El Joanet pujant a la nostra esquerra la via Epirimountains.
 El Toni obrint la fissura de la 2a. tirada i el Jordi escalant la 2a. tirada de la Epirimountains.

Obrint la 3a tirada després d'una petita caiguda sense conseqüències.

El Toni netejant els darrers metres de la via i instal·lant un darrer pont de roca mentre el Jordi puja darrera fent la 1a. repetició de la via.

Equipadors i repetidors a peu de via .

Els pares de la criatura a peu de via un cop acabada la feina. Esperem que la via us agradi força !!!

joan asin ha dit...

Ei un altre més, enhorabona.

Anònim ha dit...

A la roca le falta un poco de saneamiento, sobre todo la ultima tirada.
La segunda los puentes de roca son bastante chungos sobre todo los de antes de llegar al ultimo parabol.
Un parabol mas en esta tirada no estaria de mas.

Amadeu ha dit...

Hola Joan després de mirar la panoràmica amb totes les vies, he vist que està molt ple d'errades. Molts números no concorden amb el nom de la via i les línies de les vies no estan al seu lloc ni aproximadament. Això pot portar a confusions i mal entesos. El meu parer es que seria convenient que a falta d'una panoràmica real, esborris aquesta.
Salut
Amadeu

Hola Amadeu,

Em podries dir a on, segons tu, estan les errades per tal de contrastar-ho i si cal poder-ho rectificar ?

Amadeu ha dit...

Hola Joan, disculpa el to del comentari d'ahir. Voldria ser constructiu.
Em vaig atabalar amb la númeracio. Al estar tant densa no es veu clar quina via pertany a quin número. Sobretot cap a les vies de la dreta.
Ho he mirat més bé hi aproximadament nomes he trobat el següent:
-A la dreta de la Indepèndencia hi ha una via d'un llarg: la Pulcre Desvirgada
-El Viatge per la Pura Delicia va per la fissura de l'esquerra
-La Bèstia Ferida va més a la dreta.
-Als primers llargs la Sajolida va a l'esquerra de la Stock de Cok.
-Al segon llarg, la Maria no es solapa amb el Senglar. Coincideix en un punt i despres divergeixen. A dalt surten per terreny diferent. Tot i que ningú sap amb precisió per on surt la via del Senglar.
Aixó es tot de moment.
Salut

Gràcies per la informació Amadeu.
Quan tingui un moment ho rectificaré, tot i que el croquis només vols ser orientatiu ja que és molt difícil traçar exactament per on van les línies de les vies.
Animat a fer-ho tu que coneixes molt bé la paret. Serà una feina i una informació que tots t'agrairem
Salut i a escalar.

Amadeu ha dit...

Aquests dies hi estic treballant. Ja t'ho enviare.
Hi ha el croquis de l'Armand que esta molt bé.