15 de des. 2014

Via "Regal de reis" a la paret del riu Lacó

ressenya de l'Eduard "Escalatroncs"

Aquest dissabte tota la colla vàrem pujar al Solsonès, a la paret del Riu Lacó, a fer un parell de les vies que l'Eduard havia ressenyat feia poc temps al seu blog.
Cal dir que nosaltres, un cop vam deixar la carretera LV-4241, (que va de Solsona a Sant Llorenç passant per coll de Jou), per agafar el trencall a l'esquerra que ens havia de portar a Odèn, passats uns 3 o 4 km, en plena baixada, no vam saber agafar un trencall a l'esquerra que hi ha, i vam continuar avall fins que la  pista ens va portar a travessar el riu per un gual, i poc després per una pista en mal estat, a la gran edificació a on s'hi crien aus rapinyaires. Vaja que vam fer una gran marrada !!!
Quan finalment vam arribar a l'aparcament que hi ha aprop de la paret, vam decidir baixar per la pista ample fins a trobar la paret i pujar per dins el bosc fins al peu de les dues vies que vam escalar.

Primer vam localitzar la via Sufi, que te una fletxa que marca l'inici de la via, allí van començar a escalar el Pany, el Jordi i el Joanet, mentre, el Toni i jo cercàvem l'inici de la via Regal de reis, sense acabar de tenir clar per on començava. I el Xermi i el David es posaven en una via d'esportiva que hi ha uns metres mes amunt.
Finalment vam començar la via pel costat mateix de la via Horitzons ( espits a la placa), anant a cercar una fissura que cal equipar per després flanquejar a l'esquerra. Al fer aquesta entrada no vam trobar els dos pitons que marca la ressenya, només un pont de roca , suposem d'algú que va entrar com nosaltres o de la via horitzons....abans del flaqueig per entrar finalment a la bonica fissura,  a on hi vam trobar un pont de roca, abans d'entrar a la R.1,. Cal doncs portar un bon joc de friends per equipar aquesta tirada.
La segona tirada te uns passos mot difícils per sortir de la R.1 , assegurats per un parabolt nou que ha substituit la única expansió de progressió de la via,  un vell burí trencat. La R.1 també l'hem trobat equipada amb un espit i un parabolt nou.
Més amunt el Toni va tornar a perdre la línia quan va trobar un pont de roca i va fer uns passos per la via Horitzons, que en aquell punt creua la via Regal de reis, i continua per l'esquerra. Per no equivocar-se, cal xapar un pitó i anar a la dreta.
Els darrers metres d'aquesta tirada son bruts i trencats fins arribar a la R.2 amb dos espits i un cable que ens servirà per fer un rapel de 60 m. fins al peu de la paret.

Els companys van rapelar també per les nostres cordes un cop acabada la via Sufi, que van trobar força perdedora fins arribar a les dues darreres tirades, que son maques.

A mitja 1a. tirada, un cop retrobada la línia de la vi, iniciant la fissura en diagonal que porta a la R.1

El Toni sortint de la R.1

Des del cim veiem unes parets, al costat de la carretera, que semblen interessants d'escalar. No sabem si ja hi ha alguna via .

Anònim ha dit...

Si. N'hi ha dues: l'Aresta Sudoest i la Directa Marta.

Això està batejat com l'Agulla de Riu Lacó.

Parce.

Gràcies per la informació Parce.

Em pots passar les ressenyes ?

Salut i a escalar

edunz ha dit...

el pont de roca és de la Horitzons
Si mires al blog les topos de les vies queda clar
salut

Tens raó Edunz, he visitat el teu blog i veient la foto de quan vareu fer els primers metres de la via Horitzons, he vist el pont de roca que jo vaig trobar.
El que no vaig veure, quan vaig fer el flaqueig a l'esquerra per entrar a la fissura de la via regal de reis, van ser els dos pitons que marca la ressenya.....

Llorenç ha dit...

Bon dia Joan!
Guapa via! curta pero en un bon racó!

Els dos claus els tens abans d'entrar a la fisura, a sota, i cap a l'esquerra, en la foto del meu blog es veuen els dos primers anclatjes que et marquen els dos claus, el primer costa veure, el segon no el veus fins que hi ets a sobre.

salut!

Ei Llorenç,
Per fi veig els dos pitons !!! je je je

Gràcies per la informació.
A veure si tornes a activar el blog, que el trobem a faltar !!!

Salut i a escalar

Vies d'aventura oi? la roca s'hi veu prou bona i el paisatge és de luxe, caldrà acostar-s'hi, enhorabona per l'activitat.

Gatsaule ha dit...

Molt bon lloc, Joan. Quina roca!! M'has fet venir ganes de tornar-hi!