4 de maig 2015

Pedalant per Osca



Aquest pont de l'1 de maig vaig fer un tram del camí de Sant Jaume. Mentre la Neus, la Teresa, l'Angels i l'Enric ho feien caminant, i per tant etapes més curtes, jo amb la bici el primer dia vaig sortir de Somport per arribar fins a Jaca per trams molt tècnics a la part alta de recorregut, i el segon dia vaig anar de Jaca a Puente de la Reina per carretera  i tornada a Jaca tot resseguint el camí de Sant Jaume.
Aquí trobareu els track de Somport a Jaca i el de Jaca a Puente de la Reina- Jaca

Primera etapa. Somport - Jaca


 Els 5 expedicionaris en el punt de sortida, el port fronterer de Somport.

 En el tram superior del camí encara hi havia congestes de neu.

Els corriols per entre boscos i boixos son una cosntant a la part alta.

 Arribada a Canfranc a on podem veure el túnel del tren ja fora de servei des de fa anys. El recuperaran per fer-hi passar l'AVE...??????

 Una parella de cabirols em donen la benvinguda a Canfranc. El més tímid ens observa darrera la senyal i aquest sembla voler venir a saludar-me !!






 Salts d'aigua espectaculars m'acompanyen en el camí de baixada.

Un cop a Jaca ens passegem pels voltants de la fortalesa i podem veure-hi el remat de cervols que viuen en el fossar.


Segona etapa, de Jaca a  Puente de la Reina i tornada a Jaca.

 Puente de la Reina.

 Un espectacular tram del camí farcit de fites que hi deixen els pelegrins.

El Pirineu, encara força nevat, deixa pas a la plana en aquestes dates completament verda i ufanosa.