27 d’abr. 2023

Malanyeu. "Via dels Senzills"

 


Després de molt temps de tenir la via dels Senzills en la llista de vies afer, avui hi he anat amb en Toti Llovera, amb la certesa que, anant ell de primer, la podria fer malgrat que la dificultat que està per sobre del meu grau.

La primera tirada m'ha sortit, en el meu límit, en lliure. En la segona, he trobat molt difícil la sortida i  ja m'he hagut d'ajudar de les cintes per poder superar el primer desplom. jo hi poso 6a  o més ja que l'he trobat més difícil que la1a. tirada.

La tercera tirada, la que puja al costat de la meva via Adeu Espanya, ja l'he fet jo de primer doncs la dificultat ronda només el V grau i la roca es boníssima amb preses a dojo. La 4a. tirada torna a tenir passos de 6a. que anant de segon de la cordada he pogut superar en lliure tot i alguna relliscada.

Hem baixat rapelant per la via amb una corda de 60m. però en el darrer rapel les cordes no arriben al terra però es pot desgrimpar seguint una feixa herbosa i amb l'ajut d'un boix podem arribar a peu de via.

Per fer la via ens caldran unes 14 cintes. Entrarem pels primers 10 metres de la Via Viatge per la pura delícia assegurats únicament amb dues bagues en ponts de roca. 

Les assegurances de la via allunyen força i per tant en força trams no es factible fer-la en A0 i ens caldrà escalar.

Una via difícil i molt maca que he pogut escalar gràcies al company que m'ha obert el camí per fer-ho possible.

                                     Després de la pluja d'ahir Malanyeu estava emboirat i fresc. 


Inici de la via. Metres compartits amb la via Viatge per la pura delícia.


 

Sortida de la R.1.  un desplom a on cal tibar de valent.

4a. tirada, un cop superats els passos més difícils.