13 d’abr. 2023

vies " Miguel Angel Garcia" i Garrets Eusebi" a la Formiguera

 





Aquest dijous anem amb el Jordi Martinez a Sant Llorenç de Montgai. Ell em proposa de fer la via Miguel Angel Garcia, que queda a sobre del túnel del tren, uns 10 metres al costat esquerra de la via Verdglaç que és per la que rapelarem.

La via comença a on hi ha una escarpa i un parabolt amb un pas molt atlètic a on jo he fet un A0. un metre més amunt veiem que un segon parabolt ja no hi és i cal escalar per arribar al següent. La tirada es sostinguda i vertical i en algun pas jo hi posaria V+.

La segona tirada comença amb un flanqueig molt fi, i et porta auns passos molt difícils que hem fet en A0.

La 3a. tirada es fàcil i amb 10 o 15m et deixa a dalt del cim.

cal baixar uns 10 metres amb un pas delicat per arribar al rapel de la via Verdglaç a on trobarem el rapel.


A mi la via no m'ha satisfet perquè l'he trobat massa difícil per mi. li proposo al Jordi anar a fer la clàssica Martryineti que fa anys que no repeteixo i que recordo molt maca.

Al arribar hi ha una cordada que tot just comença i una que baixa per la via Garrets Eusebi que fa encara més anys havia escalat amb en Jaumegrim i que recordava que tenia un pas difícil a la segona tirada.

Començo la primera tirada, que és fàcil, i faig erròniament reunió en dos espits que trobo als 25 m en un lloc còmode. Mes tard m'adono que havia d'haver pujar uns 10m més fins a una reunió amb parabolts i anelles.

La segona tirada te dos trams molt difícils, de 6a, que fan que el Jordi pugi molt concentrat. Un tram d'unes llastres que semblen a punt de caure fan que dubtem si agafar-nos-hi o no.

La tercera tirada puja sostinguda en el V+ i no et deixa reposar fins arribar als darrers metres.

Aquesta via, tot i les llastres perilloses de la segona tirada, ens ha deixat un bon regust de boca.






En Jordi arribant a la R.1 de la via Miguel Angel Garcia.

Flanqueig dels primers metres de la segona tirada.



4 comentaris:

Mingo ha dit...

Enhorabona Joan. Què ja estàs jubilat?

Joan Baraldes ha dit...

Hola Mingo,
Si!!! ja m'he prejubilat i ara puc sortiur entre setmana.
A veure si fem alguna via junts, com abans.
Salut i a escalar

Mingo ha dit...

Doncs quan pugui, si. Ara fa dos mesos que estic lesionat, se'm va desprendre un bloc i a més va saltar la cinta del seguro; vaig volar bastant metres. A part dels cops que ja estan curats, em vaig fer una fissura a la pelvis, aquesta m'està costant.

Joan Baraldes ha dit...

Cuida't i recupera't Mingo i quan puguis sortir fes-me una trucada i quedem

Salut i a escalar