9 d’ag. 2023

integral "Escalada Virtual" + "Optima" i (informació restauració via historia interminable)

Aquest dimarts quedo amb en Jordi per pujar a Gorros a cercar l'ombra i fer una integral tot escalant dues vies.

De fet ja havia fet aquesta escalada fa uns quants anys i això va fer que no portés cap ressenya i entréssim per la via Escalada Virtual en comptes de la Infidel, com era la nostra intenció.  L'edat ja no perdona i la memoria ja no sabem que és....

Per arribar a la base de la Cara de Mico, ens caldrà passar per sota de les agulles dels gorros i quan el camí baixa i gira a la dreta, agafarem un corriol que baixa entre la Cara de mico i el Sentinella. Un cop a l'alçada de la base de les dues agulles només ens caldrà resseguir la paret de l'esquerra fins a trobar una gran bloc a on comença una via, la Infidel, i 10 metres mes amunt la via escalada virtual

L'entrada de la primera tirada de la via Escalada Virtual te uns passos molt verticals i finets que m'obliguen a fer un pas d'A0, la resta de la tirada es fa molt bé.

La sortida de la R.2 ha quedat descalçada i també te uns passos molt finets, la resta és un V mantingut, vertical i amb bona presa.

Un cop a la R.4, no faig el pas final d'Ae. per pujar al cim de l'agulla, si no que flanquejo a la dreta a buscar el final de la via que puja per l'aresta i que es molt més fàcil.

La reunió la faig en la instal·lació del rapel. que amb 20m ens deixa a la cara Nord de l'agulla des d'on caminant anirem a cercar la següent via a fer.

La via està equipada i només ens calen cintes exprés.

Arribar al peu de la via Optima només ens caldran 5 minuts tot resseguint la paret, primer baixant i després pujant.

Aquesta via també està completament equipada i només ens caldran cintes exprés.

Destacar que molts dels parabolts de les dues vies estan completament rovellats i ens fa dubtar si encara aguantarien una caiguda.

Els primers passos de la via també son molt finets. En ambdues vies les assegurances estan molt properes i permeten fer A0 si no es pot fer el pas en lliure.

En la darrera tirada de la via i un cop al cim coincidim i conversem amb una cordada de Ripoll que han pujat per la via Lo tio Gos.

Destacar que quan pugem amb el funicular de Sant Joan coincidim amb una cordada de Sant Cugat que ens comenten que estan restaurant la via Historia interminable, amb el permís del patronat de Montserrat. Una via que ells havien obert fa 30 anys amb espits i que s'ha repetit poc.

Aquí teniu la ressenya de la via restaurada i l'enllaç al seu blog a on hi trobareu tota l'explicació.

Jordi Fornes ha dit...

Bona tarda Joan. Sóc en Jordi Fornés, un dels que us vau trobar que anàvem a arreglar la via del Gorro. Finalment, vàrem tenir que tornar dijous perquè ens havien quedat un parell de peces per arreglar però finalment ja la hem acabat i vam fer l'ascensió des de baix. Tal com et vaig dir, t'ho comunico.
Per la nostra part, tenim un blog anomenat C.E.B.A: https://ceba-scg.blogspot.com/