21 de març 2009

Heliski a la Val d'Aran.


Amb 3 mesos d'antelació, la Neus m'ha sorprès amb un regal inesperat per celebrar el meu 50e aniversari. Ahir divendres, a les 12 de la nit, em deia que avui dissabte havíem de matinar perquè a les 10 del matí ens esperaven a l'heliport de Vielha per fer heliski. Aquesta nit m'ha costat dormir pensant en aquesta nova experiència que m'esperava. Jo he trescat sovint pels cims de l'Aran fent esquí de muntanya i, en més d'una ocasió, he tingut l'oportunitat de volar en helicòpter, però fer les dues coses a l'hora era una il.lusió que feia temps tenia, i que finalment la Neus m'ha permès satisfer.
El Sergi, el guia de l'empresa Pyrenees Heliski, fent-nos la xerrada prèvia sobre tots els temes de seguretat que havíem de tenir en compte per moure'ns al voltant de l'helicòpter i com actuar en cas d'allau o accident

Fent pràctiques amb l'Arva (aparell de recerca de persones colgades per un allau)abans de pujar a la muntanya.

Ajupit al cim mentres s'allunya l'helicopter

A la zona del Port de Viella, la darrera de les tres baixades que varem fer.

Al Bertrand, un company de vol/esquí, se li va disparar per accident l'Airbag que portàvem a les motxilles de seguretat que ens van proporcionar. Gràcies a aquest incident, varem poder comprovar com funcionava aquest novedós aparell de seguretat que t'ajuda a surar per sobre de la neu en cas d'allau i que crea una cambra d'aire que et dona més possibilitats de sobreviure en cas de quedar sepultat.
Després d'una de les baixades, recollint els esquís per tornar-hi
Al cim del Tuc del Port de Viella. Una colla de muntanyencs pujaven caminant i fent esquí de muntanya per darrera meu, Aquesta vegada jo devia ser l'enveja d'alguns i l'objecte de critiques d'alguns altres.
Imatges preses des de l'helicòpter mentres volàvem cap el cim

El Sergi, el guia, carregant els esquis a l'helicopter

Els company de vol, en Bertrand, el Sergi i l'Alberto.

El Sergi, el guia, i en Fran, un bomber de Viella. parlant al cim del Tuc del Port de Viella, moments després que marxés l'helicopter
Una de les pales per les que varem baixar
La baixada des del Tuc del Port de Viella, amb esquiadors de muntanya pujant per la vall
La zona per la que varem baixar una mica abans de tornar a l'helicopter
Inici de la segona baixada. Al fons s'aprecien els nombrosos allaus que estan baixant per la calor que ja fa.

3 comentaris:

Gatsaule ha dit...

Pel respecte que et tinc, no et diré el què en penso d'això! Afortunadament, està prohibit a la majoria de les muntanyes de Catalunya....

Gatsaule ha dit...

Ah, moltes felicitats per la xifra, que 50 ja és una edat. Potser a partir d'ara et tractaré de vosté....

Espero arribar-hi en tan bon estat com tu!

Joan Baraldes ha dit...

Gràcies Joan per felicitar-me l'aniversari, (encara falten 2 mesos)
però si no vols que et foti un cop de martell al cap, no gosis tractar-me de vosté !!

i ja m'agradaria a mi estar tant fort com tu !!