19 de set. 2011

El Timbaler i el Gerro.

Aquest dissabte em vaig trobar amb 3 companys del món dels blocs, en Joan Prunera, en Guillem Arias i el Joaquim Llòria per anar a fer la nova via dels germans Masó a l’agulla del timbaler del Bruc. Aquesta via, de 4 tirades, ni massa curta ni gaire llarga, ben equipada i amb una aproximació curta, te molts ingredients per a ser una via força repetida.

La roca anirà millorant amb les repeticions i, si cal trobar-hi algun però a aquesta via, jo esmentaria l’entrada terrosa de la 1a i 3a tirada, que les reunions “només” tenen 2 bolts de 8mm, i la ubicació massa a la dreta de la única assegurança de la darrera tirada. Per la resta cal felicitar als germans Masó per aquesta nova línia que ens han obert.

Via recomanable.

Dades generals

- Via: “ Francesc Sardans Fàbregas” 85 m V+, Ae ( V obligat)

- Oberta: el 2011 pels germans Masó

- Zona: Montserrat sud. Vermell del xincarró

- Orientació: Sud Est

- Equipament: Parabolts de 8mm i claus

- Material necessari: 10 cintes exprés. Algun friend petit ens pot anar bé.

- Aproximació: Des de l’aparcament del Vermell cal seguir recte amunt fins a trobar el trencall a l’esquerra que, amb senyals blaves, ens portaria al refugi Vicenç Barber. Remuntarem aquest camí un petit tram fins a desviar-nos a la dreta per anar a trobar el peu de via. Total 15 minuts

- Descens: Baixarem caminat per la vessant Oest, fent un llarg flanqueig, tot anant a buscar el camí pel que hem fet l’aproximació, i que trobarem a la canal que puja entre la nostra agulla i el Gerro.

1a. Tirada. 30 m, comença amb una sortida terrosa per anar a buscar un pitó que hi ha en el diedre, per després pujar per una placa difícil i fina ( V / V+)

2a. Tirada. 15 m, Surt flanquejant a la dreta per pujar uns 5 m molt verticals i atlètics, amb la roca una mica trencada ( V+)

3a. Tirada. 30 m Sortida terrosa per anar a cercar un pitó en un diedre i fer uns passos d’A0 fins que, en un tram curt de lliure, arribarem al tram d’A1e i tot seguit sortida fàcil en lliure. (V+, Ae)

4a. Tirada. 15m, sortida vertical amb molt bona roca. Veurem una baga molt a la dreta que ens fa fer uns passos no gaire lògics. Es pot posar un friend petit en una fissura 5 m per sobre de la Reunió i seguir recte amunt en escalada fàcil. (V)

Els 4 contents amb la feina feta i una nova agulla al sarró.

Un cop acabada aquesta via del Timbaler del Bruc, vam anar a la cara Oest del Gerro per on hi pugen 5 vies d'entre V i V+, ben equipades i que es poden continuar fins el cim de l'agulla, tot resseguint l'aresta Brucs amb un pas de V+ , A0, ben assegurat i que et permet arribar al cim de l'Agulla.
Amb un rapel de 40m es pot baixar per l'aresta Brucs.
Vies molt maques i recomanables.

Ep Joan! veig que els germans Masó l'han encertat amb aquesta via, però se hos va fer curta no? al gerro a arrodonir el dia, ves si no!
A seguir tibant!

GEAMM ha dit...

Ets un enamorat de Montserrat !!! Gràcies per fer-me sentir feliç amb les teves sortides. una abraçada.

jaume,
La via està bé i segur que es farà força.
GEAMM me'n alegro que us serveixin els meus post.

Salut i a tibar

Llorenç ha dit...

veig que els Masó tiren fort! sempre son vies per disfrutar i passar-ho bé! quin grapat d'anys per la paret!!! je je je! i d'experiències!! je eje j