26 de jul. 2013

Gorro Frigi. via " Opera Prima"



Ja ho deia el Guillem fa uns dies quan va repetir aquesta via que ell mateix va obrir fa força anys. "ho érem uns màquines o uns bocamolls" però segur que no és una via de V.
Jo, que mai he sigut un màquina, i cada dia soc més conscient de les meves limitacions, ahir vaig repetir aquesta via per 3a. vegada i ja em va semblar més difícil que en anteriors ocasions, i es que l'edat no perdona.
Dit tot això, també cal dir que la via es pot escalar amb A0, o si cal amb l'estrep, i que és d'aquelles escalades que et deixa un bon regust de boca, tant per la bona roca com per la línia que segueix.
Jo he penjat una ressenya amb la dificultat que a mi em va semblar que tenia la via, però com sempre aquesta és una opinió molt subjectiva i personal.
La via està ben assegurada en els passos difícils, i cal escalar quan la dificultat baixa.
Els darrers metres de la via es poden substituir per una variant directa a la creu del Gorro, adreçant així la línia i fent una escalada més interessant i elegant. Cal tenir present que no hi ha cap expansió en aquest tram que te uns 15m.

Via molt recomanable.

1a. tirada. passos finets al principi de la tirada que , sense ser massa difícils, et fan cercar les preses petites que et permeten guanyar metres.

2a. tirada. Pas molt fi i difícil a la sortida de la R.1 que es pot superar amb A0 i que, un cop fet,  et porta a gaudir d'una escalada plaent fins la R.2.

3a. tirada. Pas molt explosiu i difícil a la sortida de la R.2. que es pot superar amb A0 i que et porta a gaudir d'una escalada plaent fins la R.3.

4a. tirada. Passos molt difícils de sortida de la R.4 que ens han fet tibar fort de les cintes i pujar en A0.

5a. tirada. Dos passos difícils de sortida del diedre ens faran anar concentrats. Un cop superat aquest tram l'escalada esdevé molt fàcil i la línia directa fins la creu del cim et crida i et convida a deixar la via i fer aquesta variant. Cal tenir present que no hi trobarem cap assegurança, però si portem tricams o algun friend petit els podrem col·locar en algun forat que trobem.

material: 10 cintes i algun friend petit i/o tricams si fem la variant de la darrera tirada.

Descens: Per la via ferrada equipada de la cara Est que coincideix amb la via normal.





3 comentaris:

Jaumegrimp ha dit...

Bona via Joan! veig però que les teves piulades cada cop són més telegràfiques...deu ser la calor que no convida a estar-se gaire davant l'ordinador; em va fer il.lusió coincidir amb vosaltres a la baixada, a veure si passat l'estiu podem coincidir a la paret, Bon estiu!!

Anònim ha dit...

Aquesta via hem va agradar moltíssim la vaig gaudir molt, Joan, jo perquè et tiro fotos si després no les penjes, i a veure si dius amb qui vas anar que aixi no la he de penjar jo, que estic molt gos.
Miquel Haro. (mikimiau)

mr. green ha dit...

Totalment d'acord amb aquesta proposta de grau, la ressenya original ens va semblar extremadament justa i poc realista. La vem fer ahir, la vem intentar apurar en lliure i al final A0... En qualsevol cas, es una de les millor vies de Gorros sense cap tipus de dubte.