11 de jul. 2013

Roca Narieda. via "Xelo Bam"


Aquest dissabte vaig pujar a l'Alt Urgell amb el Xavi a repetir aquesta via, que ell encara no havia fet, i que jo recordava com a molt maca. La idea era escalar a l'ombra per evitar les fortes temperatures que s'anunciaven, però com que vam arribar a peu de paret ben passades les 9 del matí, el sol ens va tocar a les dues primeres tirades i ja ens va fer suar de valent. Per sort la següents tirades estaven a l'ombra i no va ser fins a la part alta que el sol ens va tornar a picar, però ja ens va acompanyar tota l'estona fins que vam acabar la via, durant el descens i fins arribar al cotxe. La veritat és que vam quedar ben deshidratats!!
 La via és molt maca i la roca sol ser bona en tot el recorregut. Hi ha algun clau de via que ha desaparegut, com ara el de la sortida de la R.2 i que t'obliga a posar un tasconet per assegurar un pas molt difícil.
Jo he posat, a la ressenya que he penjat a sobre, el grau de dificultat que hi vaig trobar, però això és molt personal i subjectiu ja que l'he trobat més difícil que la primera vegada que la vaig escalar... l'edat que no perdona o la calor que em va cremar el motor !!
Com que la primera vegada que vaig fer la via em va tocar fer les tirades sanats, aquesta vegada em vaig demanar les parells i així vaig arribar a la 8a tirada a on un cop superat el clau "ronyós" de la part alta del diedre  no vaig saber fer el pas i vaig baixar perquè acabés la tirada el Xavi i això feu que a mi em tornés a tocar l'artificial de la 9 .

Material: La via esta força equipada per cal portar una mica de tot i segur que ho farem servir.

Descens: un cop a la darrera reunió hem de cercar fites que ens portaran muntanya amunt i, resseguint força aprop la paret de la cara nord, arribarem a un punt a on baixarem per fer una petita pujada final i agafar el corriol que ens portarà a la pista i al cotxe. Total 1hi 15' de retorn un cop acabada la via.


El Xavi iniciant la via encara a l'ombra.

Iniciant la 2a tirada amb el sol que ens feia la gitza !!




1 comentari:

Jaumegrimp ha dit...

La recordo com una via completa, on s'havia d'apretar, també vam passar molta calor els dos darrers llargs i a la baixada, però l'elegància de la línia tot ho compensa, enhorabona per la repetició, i no t'hamoïnis amb el grau que ja tornarà!