4 de juny 2015

Camí equipat del Torrent dels Abadals.

Aquesta setmana vaig visitar el blog dels Esgarrapacrestes a on hi ressenyaven una excursió per aquest camí equipat que porta a la via ferrada dels Resistents, i com que ens va semblar prou interessant, el dimecres hi vam anar amb la Neus.
El camí comença al davant del pont vell de Castellbell i el Vilar i ressegueix el riu Llobregat per la seva llera dreta fins a trobar una granja, en aquest punt la voregem continuant per la pista de la dreta i, un cop hem fet 25m, veiem a la dreta un petit corriol que s'endinsa dins les canyes i en lleugera baixada ens porta a l'inici d'un túnel que travessa la via del tren i la carretera. Aquí ens caldrà portar un frontal ja que el túnel és molt llarg( 70 o 80 m) i està completament fosc.
A partir de la sortida del túnel anirem sempre resseguint la llera del torrent, deixant a dreta i esquerra diversos corriols. Trobarem trams equipats amb escales, amb petites barres metàl·liques i amb cordes.No hem d'abandonar mai la llera del torrent fins que al arribar al darrer ressalt equipat, haurem d'anar a l'esquerra fins a trobar una petita cornisa equipada amb una corda que ens deixarà a l'alçada d'una pista.
Ara haurem de resseguir aquesta pista en direcció a la vinya de l'Enric i despres d'uns centenars de metres agafarem un corriol a l'esquerra que ens portarà a sobre la cinglera. Resseguim la cinglera uns quants metres i en baixem per un pas fàcil tot seguint un corriol que la va resseguint per sota, passa per una gran bauma equipada amb una corda que fa de passamà i arriba a l'inici dels diversos trams de la via ferrada dels resistents.
Nosaltres hem arribat fins l'inici del primer tram i hem baixat per un corriol molt costerut i relliscós fins a trobar-ne un que planejant enllaça amb el camí d'aproximació de la ferrada i que ens conduirà de nou fins el pont vell i el cotxe.
Excursió interessant que farem en una hora i mitja. Aquí trobareu el track.
Cal evitar els dies posteriors a pluges ja que pot estar enfangat i relliscós. Ara el torrent està net de bardisses i vegetació, però caldrà veure si hom el continua mantenint així i es pot passar quan torni a créixer.

Aparquem el cotxe al costat del pont vell, el travessem i resseguim el riu per la llera dreta.

Travessant el llarg tunel !! Cal portar un llum.

Primer tram equipat amb escales fetes de troncs reciclats.

El camí sempre ressegueix el torrent.

Darrer ressalt equipat del torrent.

Passamà que assegura un tram del corriol que ens porta al peu de la via ferrada.

Quina excursió grimpada més divertida Joan! bona descoberta, gràcies! a més aprop de casa teva quin luxe. Molt bona la foto de la graonada amb les fustes calçades !!! queda apuntada.