9 de jul. 2018

Serrat d'en Muntaner. Via "Abierto hasta el atardecer"


Ressenya Escalatroncs



Aquest dissabte cerquem l'ombra d'una cara Oest per poder escalar una mica. La calor que fa ens deixa xops de suor només fent la curta aproximació fins la paret, i un cop allí la xafogor continua fent-nos patir, però ja és suportable.
Aquesta vegada som 6 i decidim fer dues cordades. Mentre el Jordi, el Joanet i el Pany comencen la via, El Xermi, el David i jo ens posem a la que hi ha a la seva esquerra per no haver d'esperar. No en tenim gaire informació, jo només recordo que te dues tirades i em sembla que la ressenya marca V- i V... però no n'estic segur.
Fem la primera tirada d'uns 40m, assegurada amb 3 parabolts  i un cop a la reunió no veiem cap més parabolt a sobre nostre.... Després de buscar veiem que hi ha una línia de parabolts a la dreta...resulta que la via continua per una magnifica placa que hi ha a la dreta però veiem que te uns passos que intuïm difícils i això no ens quadre a un V que ens pensavem que tenia la 2a. tirada.....Un cop a casa consulto el llibre de ressenyes del Luichy i resulta que és la via Papa Krestas i que hi ha un tram de 6b.



Com que els companys ja han fet la primera tirada de la via que volíem fer, decidim rapelar i començar la via al seu darrera.
La via te un inici molt potent, que jo diria que és 6a. La segona tirada també trobarem un pas molt difícil que el fem amb l'estrep. La tercera tirada no te cap complicació.



La cordada d'aquest dissabte.
 Encarant els passos de la 2a. tirada.

 Coincideixo amb el Jordi en la 2a. reunió.
Assegurant al Xermi que escala la 3a. tirada