22 de set. 2014

El Baell. via " La xorrera" entrant per la via "jardí de l'edèn"

La foto és del bloc dels Visas

Una vegada més vam pujar al Baell, unes parets properes a Campdevànol i que tenen una roca excel·lent.
Com que anavem dues cordades, el Jordi i el Joanet van fer la via " Aigua i tabaco" i el Toni i jo la via" la Xorrera" .
La xorrera és una via que es va obrir ja fa temps i que tenia dues tirades. L'any passat la van continuar equipant fins arribar a la placa de la part superior. Ara te 5 tirades i si no esteu molt forts o no voleu fer la 1a tirada en Ae, podeu fer com nosaltres i entrar per la via " jardí de l'edèn"  i flanquejar a la dreta abans d'arribar a la reunió. De fet nosaltres ens varem passar de llarg i vam arribar a la Reunió i vam haver de fer un curt rapel de 5m fins la R.1 de la Xorrera. Cal anar a la dreta un cop xapat el penúltim parabolt.
La via està molt ben assegurada i tot i la vegetació que trobes a la primera tirada de la via del jardí de l'edèn ( nosaltres i vàrem fer una bona neteja) és molt variada i recomanable. Amb l'al·licient que et porta fins la placa superior a on un cable et permet escalar les 6 tirades extraordinàries que hi trobes.
La via està completament equipada i no caldrà portar res més que cintes.
Molt recomanable .
A la baixada vam poder saludar a dos escaladors de Campdevànol que ens van comentar que estan netejant i obrint noves vies a la zona !! Moltes gràcies per la feina que hi esteu fent !!

Lloc a on deixarem el cotxe.

Visió general de la zona del cal Barricó.

Escalant i netejant la 1a. tirada. El jardí de l'edèn.

Uns metres abans de la reunió del Jardí de l'edèn, arribant al punt a on cal flanquejar a la dreta.

Iniciant el diedre de la 2a. tirada.

Sortida de la R.2 per agafar un esperonet molt maco. Nosaltres vàrem enllaçar la 3a. i la 4a. tirades.

Vistes de la 4a. tirada, la més fàcil però no per això menys bonica.

Treballant els passos de 6a. que hi ha al inici de la 5a. tirada.

El Joanet a la darrera tirada de la via "Aigua i tabaco"

Escalant la via de l'esquerra que, com totes les de la placa de dalt, és excel·lent !!!