30 de juny 2015

Aresta dels Cantinals. via " Malalts de roca"

Des de la pista per on pugem amb el cotxe podem veure l'aresta que escalarem. Son 6 ressalts que farem en 8 tirades. Excepte la segona, que fa uns 55m i és fa quasibé  tota caminant per un tram ample d'aresta, en totes les restants hi trobarem trams interessants d'escalada, alguns molt difícils, altres de fàcils i amb força vegetació, trams molt aeris i fissures verticals a equipar, i desgrimpades de tota mena que ens evitaran fer cap rapel. Es a dir, una mica de tot i quasi sempre amb reunions a l'ombra que faciliten poder passar un matí d'estiu sense patir massa calor i possibles escapatòries, ja que et deixen al costat mateix del camí.

Per arribar-hi agafarem la carretera que des de Saldes puja al Refugi Lluis Estasen i un parell de km més amunt prendrem la pista forestal que surt a l'esquerra i que ens porta a l'aparcament del Roget i més amunt, a l'aparcament per anar a Prat de Reo. Nosaltres continuarem encara uns metres més fins aparcar en un gran prat. Allí un filat per les baques ens barra el pas tot i que la pista continua planejant i més tard en baixada uns 300m més.

Deixarem el cotxe en un prat i continuarem caminant per una pista que ens porta dins el bosc i que, uns 300m més endavant, es converteix en un corriol que en forta baixada ressegueix la paret, primer per la cara Oest i després per la cara Est fins arribar al inici de l'aresta. Unes fletxes negres a la roca ens senyalaran que cal grimpar per una lleixa (5m) que ens deixarà a l'inici del primer ressalt. Total 12' o 14'
Un cop escalada tota l'aresta, continuarem caminant uns metres més per les roques que son la continuació de l'aresta fins que finalment anem a la nostra dreta a trobar el camí d'accés al cotxe. Total 8' o 10'

La via està equipada amb parabolts i ponts de roca. Un joc complert de friends ens aniran bé per completar les assegurances, especialment a la 6a. tirada, la que comença amb dos passos d'Ae per continuar per un diedre que haurem d'equipar.
La primera Reunió la farem de dos parabolts a la vessant Oest de l'aresta ( a l'ombra) la resta de reunions les farem d'un parabolt i algun friend i dels arbres que hi trobarem.
Material: 6 cintes exprés, un joc de friends, cintes llargues.
No farem cap rapel però si varies desgrimpades de IIº , IIIº i IVº

La primera tirada comença pujant per la vessant Est per acabar fent reunió a l'Oest (a l'ombra)
La segona tirada la farem caminant per l'aresta.

La R.3, al peu del segon, ressalt et permet estar de nou a l'ombra i veure al company pujar.

La quarta tirada comença amb un pas molt dificil i aeri, Que podem fer en A0
 I continuem amb un tram d'aresta molt estreta i que escalem en baixada.

La 5a. tirada comença amb un pas vertical i continua per un tram amb molta vegetació.

La 6a. tirada comença amb passos d'Ae i continua per un diedre vertical i molt maco que haurem d'equipar.
Les dues ultimes tirades, de les que no en tenim fotos,  les fem en resalts curts però que ens fan fer alguns passos molt difícils que podem superar en A0 o Ae.

Els equipadors un cop acabada la feina.
Esperem que us agradi i us serveixi per passar una estona sense grans patiments ni calorades.

Mingo ha dit...

Què no estàs bé? Fa molts dies que no escrivies res.

Ei Mingo,
Em sembla que estàs confós perquè cada setmana hi ha alguna ressenya penjada.

Salut i a escalar

Mingo ha dit...

Com molta gent ho posa al facebook. Vaig molt poques vegades al meu blog, ara ho tafanejaré.